Articles

Laporan Kuiz Kimia Tingkatan 6 Atas 2010

In Laporan on October 29, 2010 by shssamc

Laporan Kuiz Kimia Tingkatan  6 Atas 2010

 

Kuiz Kimia telah dilaksanakan dengan berjayanya pada waktu 10.30am – 12.00 tgh pada 10hb Julai 2010 di bilik darjah U6S1.  Semua pelajar  Sains  Tingkatan  6 Atas ,  iaitu seramai  39 orang telah menyertai kuiz tersebut.

Kuiz ini bertujuan untuk

1) mentaksir tahap penguasaan  pelajar  untuk mempraktikkan konsep-konsep yang telah dipelajari sepanjang Tingkatan 6 Bawah dan 6 Atas dalam menyelesaikan masalah

2) mengenalpasti konsep-konsep yang belum atau  masih tidak dikuasai oleh pelajar-pelajar supaya program ulangkaji intensif dapat dijalankan dengan berkesan

3) mendedahkan / menyediakan pelajar-pelajar kepada format soalan Kuiz Kimia Kebangsaan

 

 

Keputusan Kuiz Kimia adalah seperti berikut:-

Bil Nama pelajar Kelas Markah
1 Wong Jing Quan U6S3 80
2 Joel Wong Kee Haw U6S3 70
3 Fam Jye Ping U6S1 68

 

Daripada  data analisis keputusan kuiz, didapati  pelajar  kurang menguasai soalan pengiraan yang berkaitan dengan konsep Electrochemistry, Thermochemistry, Reaction Kinetics dan Equilibria. Mereka juga tidak pandai dalam  topik-topik Kimia Fizik lain  seperti Topik 1: Matter  dan  Topik 3 Periodic Table. Kesemua topik ini merupakan topik-topik yang mereka pelajari di Tingkatan 6 Bawah.  Nampaknya, pelajar-pelajar ini belum lagi membuat persediaan rapi / ulangkaji sempurna mengenai topik-topik Kimia Fizik. Secara keseluruhan, penguasaan konsep-konsep Kimia Organik adalah lebih memuaskan.

Laporan disediakan oleh : Wong Nyiik Yien

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: